Marcowe zajęcia „Kotków”

  1. Temat kompleksowy:
    ,,Bajki i baśnie”.
    Na przedstawionych na zdjęciach zajęciach dzieci z grupy „Kotki” oglądały książki z przedszkolnej biblioteczki. Wyszukiwały te,które przedstawiały baśnie i bajki. Dopasowały ilustrację do wybranej książki. Wysłuchały bajki pt.„Jaś i Małgosia” czytanej przez nauczycielkę. Budowały w małych zespołach domki Baby Jagi.
    Uzupełniały dwie karty pracy w swoich książkach:
    – Kreśliły linie w labiryntach, odczytywały właściwe litery i wpisywały je w pola. Odczytywały wyrazy i łączyły je z właściwymi elementami na ilustracjach.
    – Pomagały Jasiowi i Małgosi znaleźć drogę do domu. Kolorowały domek Baby Jagi według własnego pomysłu.
    Dzieci wysłuchały również bajki pt. „Brzydkie Kaczątko” czytanej samodzielnie przez Olę i Franka.
  2. Temat kompleksowy:
    ,,Marcowa pogoda”.
    Na przedstawionych na zdjęciach zajęciach dzieci z grupy „Kotki” poznały literę „G, g” wielką i małą drukowaną i pisaną. Wyszukiwały słowa, w których głoska „g” jest w nagłosie, śródgłosie i wygłosie. Samodzielnie układały model wyrazu: garnek. Pisały nowo poznane litery „G, g” po śladzie, a dzieci z rocznika 2014 również samodzielnie. Słuchały wiersza pt. „Marcowa pogoda” – B. Borowik i rysowały w garnku, to o czym on opowiada. Cały tydzień obserwowały pogodę i prowadziły w swoich książkach kalendarz pogody.
  3. Temat kompleksowy:
    „Dbamy o zdrowie na przedwiośniu”.
    Na przedstawionych na zdjęciach zajęciach dzieci z grupy „Kotki” komponowały zdrowe kanapki z warzyw takich jak: pomidory, rzodkiewki, ogórki, szczypiorek. Słuchały wiersza pt. „Witaminy” Beaty Masiak. Rozmawiały na temat witamin: A, B, C i D. Śpiewały piosenkę pt. „Wiatminki”. Bawiły się w zabawę muzyczno – ruchową: „Znajdź właściwą witaminę”.
    Uzupełniały kartę pracy w swoich książkach:
    – nazywały produkty spożywcze zawierające witaminy A, B, C, D i wskazywały te, które znajdują się w więcej niż jednej grupie witamin. Łączyły w pary takie same produkty oraz małe i wielkie litery, a następnie kolorowały je odpowiednią kredką.
    Założyły hodowlę szczypioru – posadziły cebulę.
  4. Temat kompleksowy:
    „Nadchodzi wiosna”.
    Na przedstawionych na zdjęciach zajęciach dzieci z grupy „Kotki” śpiewały piosenkę pt. „Bociek”, ćwiczyły równowagę naśladując stanie bociana na jednej nodze, grały na instrumentach perkusyjnych (kołatkach, marakasach, janczarach, tarkach). Przypomniały sobie cechy charakterystyczne bociana.
    Uzupełniały kartę pracy w swoich książkach:
    – pisały cyfry po śladzie i prowadziły linię od najmniejszej do największej. Opowiadały, co dzieję się wiosną w bocianim gnieździe. Kolorowały rysunek według wzoru.
    Poznały drukowaną i pisaną cyfrę 9. Tworzyły dziewięcioelementowe zbiory krokusów. Pisały nowo poznaną cyfrę 9 po śladzie, a dzieci z rocznika 2014 również samodzielnie. Utrwalały nazwy wiosennych kwiatów.