Majowe zajęcia „Misiów”

  1. Temat kompleksowy:
    ,,Na majowej łące”.

    Na przedstawionych na zdjęciach zajęciach dzieci z grupy ,,Misie”:
    – poznawały wszystkimi zmysłami rośliny rosnące w przedszkolnym ogródku, nazywały je;
    – doskonaliły umiejętność przeliczania, tworzenia zbiorów oraz stopniowania wielkości
    z wykorzystaniem szablonów biedronek i motyli;
    – uczestniczyły w zabawie ,,Mały badacz” obserwując przez lupy owady i roślinność na przedszkolnej łące
    – doskonaliły umiejętność prawidłowego oddychania poprzez dmuchanie przez słomki na płatki kwiatów;
    – tańczyły przy piosence ,,Majowa łąka”, poznawały słowa i melodię piosenki;
    – poznawały nazwy, wygląd, zwyczaje owadów mieszkających na przedszkolnej łące. Uczyły się odpowiedzialności i dbania o nie, dowiedziały się, że nie wolno ich niszczyć, dokuczać im oraz męczyć;
    – czerpały radość ze wspólnej zabawy w ogrodzie przedszkolnym;
    – obserwowały pracę pająka – tkanie pajęczyny.
  2. Temat kompleksowy:
    ,,Majowe zabawy ruchowe”.
    Na przedstawionych na zdjęciach zajęciach dzieci z grupy ,,Misie”:
    – doskonaliły ogólną sprawność ruchową na boisku tartanowym (biegi, podskoki, skłony, wymachy rąk i nóg itp.)
    – bawiły się w ,,Berka”, utrwalały zasady bezpiecznej zabawy;
    – poznały zabawę ,,Kółko graniaste…”;
    – uczestniczyły w czterokolorowych zabawach zespołowych;
    – uczyły się stopniowania ruchowego z wykorzystaniem gamy;
    – inscenizowały cztery kolorowe pociągi do piosenki ,,Jedzie pociąg z daleka”;
    – poznały zabawę ruchową ,,Klasy”;
    – doskonaliły umiejętność skakania obunóż.
  3. Temat kompleksowy:
    ,,Kocham Mamę i Tatę”.
    Na przedstawionych na zdjęciach zajęciach dzieci z grupy ,,Misie”:
    – uczyły się wiersza ,,Kwiaty dla mamy”, mówiły jego fragmenty, wypowiadały się na forum grupy;
    – przedstawiały imiona swoich rodziców, opowiadały o najfajniejszych zabawach ze swoimi rodzicami;
    – śpiewały rymowanki Agnieszki Olędzkiej o mamie i tacie;
    – ,,Moja Supermama” prezentowały dyplomy dla mamy;
    – przygotowywały niespodzianki dla rodziców, kształtowały szacunek wobec innych osób;
    – tworzyły opowieść ruchową pt.: ,,Rodzina”, wyrabiały umiejętność przedstawiania różnych sytuacji ruchem;
    – ćwiczyły spostrzegawczość i koordynację wzrokowo-ruchową w zabawie ,,Historyjka o rodzinie”.