Lutowe zajęcia „Zajączków”

  1. Temat kompleksowy:
    „W kosmosie”.
    Na przedstawionych na zdjęciach zajęciach dzieci z grupy „Zajączki” poznały Układ Słoneczny, układały „Wielki i Mały Wóz”. Słuchały opowiadania pt. „Spotkanie z Marsjaninem” Bożeny Szuchalskiej. Dzieci brały udział w zabawie ,,Jesteśmy kosmitami”. Naśladowały kosmitów, ufoludki, leciały w kosmos statkiem kosmicznym (zabawa z chustą animacyjną), lądowały na Ziemi, gdzie je czekały różne zadania do wykonania. Dzieci układały kosmiczne puzzle (praca w małych zespołach), tańczyły ,,Taniec Kosmitów’’ do piosenki ,,Ufoludki na urlopie” („Śpiewające Brzdące’’), naśladowały odgłosy Kosmitów. ,,Mój przyjaciel Ufoludek’’ – dzieci układały ,,Ufoludka’’ z gotowych elementów, naklejały na kartkę, doklejały oczy i wymyślały imiona dla nich.
  2. Temat kompleksowy:
    „Zwierzęta egzotyczne”.
    Na przedstawionych na zdjęciach zajęciach dzieci z grupy „Zajączki’’ wycinały obrazki przedstawiające zwierzęta egzotyczne, tworzyły rodziny, przeliczały, układały od największego do najmniejszego. Kolorowały obrazki tematyczne, składały obrazki z części, dorysowywały brakujące elementy – przygotowały strony do wspólnej książeczki. Zbudowały z klocków sawannę – gdzie umieściły wcześniej wybrane wśród zabawek zwierzęta. Wykonały masażyk w parach „Przygoda w Afryce”. Rozwiązywały zagadki, przestrzegając zasady: każdy ma prawo odpowiedzieć. Nawlekały gumkę do dziurek – przygotowały opaski. Wykonały pozycje słoń i kreśliły leniwe ósemki z gimnastyki mózgu – Kinezjologia edukacyjna. Tańczyły do muzyki klasycznej „Karnawał zwierząt – Słoń” C. Saint Saens. Wykonały zadania w swoich kartach pracy.
  3. Temat kompleksowy:
    „Dbamy o zdrowie na przedwiośniu’’.

    Na przedstawionych na zdjęciach zajęciach dzieci z grupy „Zajączki” słuchały wiersza Stanisława Jachowicza pt. ,,Chory kotek”, z wykorzystaniem ilustracji. Dzieci odgrywały scenki do wiersza. Zapoznały się z walizką lekarza, wszystkimi niezbędnymi przyborami, poznały wyraz ,,stetoskop’’. Wspólnie układały ,,Piramidę zdrowia’’. Są świadome potrzeby ruchu, zdrowego odżywiania, dbania o higienę osobistą. Dzieci układały swoje ,,Piramidy zdrowia’’. Brały udział w zajęciach ruchowych i gimnastycznych z wykorzystaniem przyrządów sportowych. ,,Zajączki” ćwiczyły mięśnie nóg i rąk, sprawność ruchową oraz umiejętność rzucania do celu.
  4. Temat kompleksowy:
    „Doznawanie uczuć jest ważne’’.
    Na przedstawionych na zdjęciach zajęciach dzieci z grupy „Zajączki” omówiły ilustracje przedstawiające sytuacje w sali przedszkolnej oraz przygotowały „gniotka” z balonów. Na przygotowanych wcześniej kołach rysowały emocje, które wykorzystały podczas rozwiązywania zagadek, udzielając odpowiedzi. Rozmawiały na temat uczuć i emocji, wyrażania ich poprzez mimikę twarzy. Bawiły się kostką do gry, nazywając konkretną buzię, jaka wypadła w rzucie. Podczas zabawy ruchowej „Lot samolotem” wybrały się do krainy złości, radości i smutku. Wypowiadały się na temat tego, w której krainie podobało im się najbardziej. Wysłuchały interpretacji fragmentu wiersza „Zły humorek” D. Gellner. Na odreagowanie złych emocji, wysłały je rakietą w kosmos. Na zakończenie zatańczyły.