Lutowe zajęcia „Misiów”

  1. Temat kompleksowy:
    „Zwierzęta z Lodowej Krainy”.
    Na przedstawionych na zdjęciach zajęciach dzieci z grupy ,,Misie” poznawały zwierzęta mieszkające w Lodowej Krainie: niedźwiedzia polarnego, fokę, morsa, lisa polarnego, pingwina. Poznały, kim są Eskimosi, jak żyją i gdzie mieszkają (w igloo). Tworzyły zabawę ruchowo-dramową ,,Pingwiny grają w piłkę”. Doskonaliły umiejętność przeliczania do 4. Ilustrowały ruchem piosenkę ,,Jak przyjemnie być pingwinem”. Instrumentalizowały piosenkę ,,Zwierzęta z Lodowej Krainy”; grały na: janczarach, tamburynach, marakasach, grzechotkach – jajeczkach. Poznały zabawę taneczną do piosenki ,,Zwierzęta z Lodowej Krainy”.
  2. Temat kompleksowy:
    „W karnawale czas na bale…”
    Na przedstawionych na zdjęciach zajęciach dzieci z grupy ,,Misie”:
    – słuchały bajki A. Borowieckiej,
    pt.: ,,Dzień Wesołego Balonika”;
    – układały historyjkę obrazkową do wysłuchanego opowiadania;
    – spotkały ,,Zaczarowana walizkę” ze strojami karnawałowymi;
    – samodzielnie przebierały się w stroje karnawałowe;
    – tańczyły w przebraniach do piosenki ,,Bal w przedszkolu”;
    – tworzyły zabawy z chustą animacyjną i balonami, utrwaliły znajomość kolorów;
    – doskonaliły umiejętność tworzenia rzędów w trakcie zabawy „Wesołe baloniki”;
    – kształtowały umiejętność delikatnego manipulowania przedmiotem podczas zabawy:
    ,,Był sobie raz balonik”.
  3. Temat kompleksowy:
    ,,Zwierzęta egzotyczne”.
    Na przedstawionych na zdjęciach zajęciach dzieci z grupy ,,Misie”:
    – poznają zwierzęta mieszkające w Afryce na sawannie;
    – nazywają wskazane zwierzęta z sawanny;
    – dokonują podziału na sylaby nazw zwierząt egzotycznych;
    – prezentują zwierzęta egzotyczne, omawiając ich cechy charakterystyczne;
    – grają na drewnianych tonblokach do piosenki ,,Żyrafa, rafa fa fa…”
    – konstruują sawannę z zamieszkującymi ją zwierzętami – praca w małych zespołach;
    – prezentują krótkie historyjki dramowe, wykorzystując postacie: słonia, lwa i żyrafy,
    zabawy w trzyosobowych zespołach.
  4. Temat kompleksowy:
    ,,Chociaż zima jeszcze trwa, słońce świeci na sto-dwa…”
    Na przedstawionych na zdjęciach zajęciach dzieci z grupy ,,Misie”:
    – poznają bajkę o ,,Czerwonym Kapturku” Charlesa Perrault;
    – układają chronologicznie ilustracje do poznanej bajki, próbują opowiedzieć jej treść własnymi słowami;
    – nazywają pory roku, rozpoznają cechy charakteryzujące każdą z pór, liczą na konkretach w zakresie 4;
    – tworzą zabawę ruchową do piosenki ,,Jedzie pociąg”, kształtowanie umiejętności przeliczania porządkowego (pierwszy, drugi, trzeci, czwarty wagon)
    – doskonalą umiejętność rozpoznawania i nazywania kolorów;
    – przyporządkowują kolory do danej pory roku – praca w czteroosobowych zespołach, nauka umiejętności współpracy w zespole;
    – biorą udział w zabawach ruchowych przy dźwiękach instrumentów perkusyjnych, szybka reakcja na sygnał;
    – podczas spaceru obserwują, jakie zmiany zaszły w najbliższym otoczeniu, utrwalają zasady bezpiecznego poruszania się po chodnikach, na przejściach dla pieszych oraz zasady kulturalnego zachowywania się na spacerze (nie krzyczymy).