Lutowe zajęcia „Kotków”

  1. Temat kompleksowy:
    „Zabawy na śniegu”.
    Na przedstawionych na zdjęciach zajęciach dzieci z grupy „Kotki” poznały piosenkę: „Tupu tup po śniegu”, ilustrowały ją ruchem i instrumentalizowały (grały na bębenkach, grzechotkach, janczarach, marakasach i tarkach). Śpiewały gamę i ilustrowały ruchem poszczególny dźwięk wznosząc się i opadając. Wykonywały pracę plastyczną: „Moja ulubiona zabawa na śniegu”. Wybierały dowolny obrazek, kolorowały go kredkami ołówkowymi, malowały tło farbami plakatowymi i przyklejały śnieżynki.
  2. Temat kompleksowy:
    „W lodowej krainie”.
    Na przedstawionych na zdjęciach zajęciach dzieci z grupy „Kotki” oglądały krótki film edukacyjny: „Kraina wiecznej zimy – Grenlandia”. Rozmawiały na temat Grenlandii, pokazywały ją na mapie i globusie. Słuchały wiersza „Wyprawa Eskimoska” – Doroty Kossakowskiej. Rozmawiały o ubraniach, zwyczajach i domach Eskimosów. Bawiły się w zabawę ruchową ze śpiewem: „Pingwin”. Uzupełniały kartę pracy: zamalowywały pola z literami, które utworzyły słowa: Eskimos, Eskimoska, Eskimoski, mors i kra.
  3. Temat kompleksowy:
    Zwierzęta egzotyczne”.
    Na przedstawionych na zdjęciach zajęciach dzieci z grupy „Kotki” poznały literę „N, n” wielką i małą drukowaną i pisaną. Wyszukiwały słowa, w których głoska „n” jest w nagłosie, śródgłosie i wygłosie. Samodzielnie układały model wyrazu: notes. Głoskowały i podpisywały obrazki przedstawiające: namiot, narty i nos. Pisały nowo poznane litery „N, n” po śladzie, a dzieci z rocznika 2014 również samodzielnie.
  4. Temat kompleksowy:
    W kosmosie”.
    Na przedstawionych na zdjęciach zajęciach dzieci z grupy „Kotki” oglądały krótki film edukacyjny o Mikołaju Koperniku, układały gwiazdozbiory na czarnych kartkach papieru, a następnie je przyklejały. Utrwalały również wiadomości o Planetach i Kosmosie. Nazywały kolejne planety Układu Słonecznego i wymieniały, którą planetą w kolejności od Słońca, jest ta wymieniona przez nauczycielkę. Doskonaliły umiejętność posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie do ośmiu. Śpiewały również piosenkę „W Układzie Słonecznym” z podziałem na role.