Listopadowe zajęcia „Zajączków”

  1. Temat kompleksowy:
    „Kapie, kropi, mży”
    .
    Na przedstawionych na zdjęciach zajęciach dzieci z grupy „Zajączki” słuchały wiersza pt. „Deszczowa muzyka” A. Bayer. W oparciu o wiersz wypowiadały się na temat jesiennej pogody. Poznały zjawiska pogodowe: burza, trąba powietrzna, tęcza, grad, deszcz, śnieg, mżawka itp. Brały udział w zabawie ruchowej: „Słońce i chmurki”, projektowały własną parasolkę.
  2. Temat kompleksowy:
    „Dbamy o zdrowie”
    .
    Na przedstawionych na zdjęciach zajęciach dzieci z grupy „Zajączki” przygotowywały prace plastyczne z okazji Święta Niepodległości. Podejmowały także zagadnienia związane z tematem tego tygodnia:
    – Jak aktywnie spędzać czas.
    – Co to znaczy zdrowo się odżywiać.
    – Jak należy się ubierać w zależności od pogody.
    – Jak dbać o higienę ciała.
    – Dbamy o porządek.Wiersz do utrwalenia:

    Musisz dbać o swoje zdrowie.
    Jedz warzywa i owoce
    i przesypiaj wszystkie noce,
    znaj higienę osobistą,
    myj się zawsze wodą czystą.
    Bo kto zdrowia nie szanuje,
    ten, niestety, wciąż choruje.
  3.  Temat kompleksowy:
    „Opiekujemy się zwierzętami”
    .
    Na przedstawionych na zdjęciach zajęciach dzieci z grupy „Zajączki” układały historyjkę obrazkową do opowiadania „Kłopoty Burka z podwórka” L. Krzemienieckiej i opowiadały historyjkę według kolejności zdarzeń. Rozwijały swoją wrażliwość na stwierdzenie: „Nie krzywdźcie zwierząt, czują tak samo. Cierpią, kochają i tęsknią za mamą”. Uczestniczyły w zabawie ruchowej „Pieski do domu, pieski na spacer”. Układały także sylwetę psa z elementów i naklejały ją na kartkę. Nadawały imię swojemu pieskowi.
  4. Temat kompleksowy:
    „Tutaj rosły paprocie”.
    Na przedstawionych na zdjęciach zajęciach dzieci z grupy „Zajączki” słuchały opowiadania pt. „W krainie dinozaurów”. Poznały nazwy dinozaurów, ich wygląd i tryb życia. Zostały zapoznane ze słowem „prehistoria”. Wzięły udział w zabawie ruchowej „Na lądzie czy w powietrzu”. Przeliczały dinozaury, tworzyły zbiory, wskazywały zbiory od najmniej licznych do najliczniejszych i odwrotnie w zabawie matematycznej „Ile jest dinozaurów?”. Malowały dinozaury farbami, a po wyschnięciu dorysowywały na nich kredkami świecowymi kolce, zygzaki i inne elementy. Wykonały makietę – „Wyspa dinozaurów”.