Listopadowe zajęcia „Zajączków”
- Temat kompleksowy:
„Kapie, kropi, mży”.
Na przedstawionych na zdjęciach zajęciach dzieci z grupy „Zajączki” słuchały wiersza pt. „Deszczowa muzyka” A. Bayer. W oparciu o wiersz wypowiadały się na temat jesiennej pogody. Poznały zjawiska pogodowe: burza, trąba powietrzna, tęcza, grad, deszcz, śnieg, mżawka itp. Brały udział w zabawie ruchowej: „Słońce i chmurki”, projektowały własną parasolkę. - Temat kompleksowy:
„Dbamy o zdrowie”.
Na przedstawionych na zdjęciach zajęciach dzieci z grupy „Zajączki” przygotowywały prace plastyczne z okazji Święta Niepodległości. Podejmowały także zagadnienia związane z tematem tego tygodnia:
– Jak aktywnie spędzać czas.
– Co to znaczy zdrowo się odżywiać.
– Jak należy się ubierać w zależności od pogody.
– Jak dbać o higienę ciała.
– Dbamy o porządek.Wiersz do utrwalenia:
Musisz dbać o swoje zdrowie.
Jedz warzywa i owoce
i przesypiaj wszystkie noce,
znaj higienę osobistą,
myj się zawsze wodą czystą.
Bo kto zdrowia nie szanuje,
ten, niestety, wciąż choruje. - Temat kompleksowy:
„Opiekujemy się zwierzętami”.
Na przedstawionych na zdjęciach zajęciach dzieci z grupy „Zajączki” układały historyjkę obrazkową do opowiadania „Kłopoty Burka z podwórka” L. Krzemienieckiej i opowiadały historyjkę według kolejności zdarzeń. Rozwijały swoją wrażliwość na stwierdzenie: „Nie krzywdźcie zwierząt, czują tak samo. Cierpią, kochają i tęsknią za mamą”. Uczestniczyły w zabawie ruchowej „Pieski do domu, pieski na spacer”. Układały także sylwetę psa z elementów i naklejały ją na kartkę. Nadawały imię swojemu pieskowi. - Temat kompleksowy:
„Tutaj rosły paprocie”.
Na przedstawionych na zdjęciach zajęciach dzieci z grupy „Zajączki” słuchały opowiadania pt. „W krainie dinozaurów”. Poznały nazwy dinozaurów, ich wygląd i tryb życia. Zostały zapoznane ze słowem „prehistoria”. Wzięły udział w zabawie ruchowej „Na lądzie czy w powietrzu”. Przeliczały dinozaury, tworzyły zbiory, wskazywały zbiory od najmniej licznych do najliczniejszych i odwrotnie w zabawie matematycznej „Ile jest dinozaurów?”. Malowały dinozaury farbami, a po wyschnięciu dorysowywały na nich kredkami świecowymi kolce, zygzaki i inne elementy. Wykonały makietę – „Wyspa dinozaurów”.