Listopadowe zajęcia „Misiów”
- Temat kompleksowy:
„Dbamy o zdrowie jesienią”.
Na przedstawionych na zdjęciach zajęciach dzieci z grupy „Misie” poznawały piramidę zdrowego żywienia, bawiły się w zabawę muzyczno – ruchową: „Wesołe orzeszki”, a także bawiły się z „wiatrakiem matematycznym”. Dzięki niemu:
– utrwalały znajomość kolorów: czerwonego, zielonego, żółtego i niebieskiego
– kształtowały pojęcia: wysoko, nisko
– doskonaliły umiejętności turlania (ćwiczenie motoryki dużej i małej)
– tworzyły zbiory piłek
– dopasowywały elementy pod względem jednej cechy wspólnej. - Temat kompleksowy:
„Jestem Polakiem”.
Na przedstawionych na zdjęciach zajęciach dzieci z grupy „Misie” układały flagę polski z białych i czerwonych prostokątów. Konstruowały flagę z białych i czerwonych kartonowych kubeczków, doskonaliły precyzję ruchów poprzez tworzenie „kubeczkowych wież”. Tworzyły flagę poprzez odbijanie na białym płótnie dłoni zamoczonych w czerwonej farbie. Poznały też melodię i słowa „Mazurka Dąbrowskiego”. - Temat kompleksowy:
„Jak przekazujemy informacje”.
Na przedstawionych na zdjęciach zajęciach dzieci z grupy „Misie” uczestniczyły w spacerze po ogrodzie przedszkolnym. Obserwowały zmiany zachodzące w przyrodzie. Poznały ciężką pracę listonosza na podstawie zabawy dramowej „Jestem szybkim listonoszem”. Rozwijały myślenie przyczynowo-skutkowe na podstawie opowiadania „Droga listu”. Poznały wędrówkę listu od nadawcy do adresata. Tworzyły „Kopertowego ludzika” poprzez układanie postaci z różnej wielkości i kształtu kopert, ćwiczyły umiejętność nazywania części ciała oraz doskonaliły umiejętność tworzenia zbiorów. Konstruowały skrzynkę pocztową z klocków plastikowych, uczyły się pracy w małych zespołach. - Temat kompleksowy:
„Mój przyjaciel miś”.
Na przedstawionych na zdjęciach zajęciach dzieci z grupy „Misie” poznały rodzinę misiów: tatę Misia, mamę Misiową, małą Misię i małego Misiaka. Nazywały członków swojej rodziny. Inscenizowały ruchem przedstawione ilustracje, ćwicząc pamięć. Tworzyły zbiory i przeliczały do trzech. Układały „misie” z plastikowych jajeczek, kształtując umiejętność tworzenia postaci oraz sprawność manualną palców i dłoni. Tańczyły z misiami i „uczyły” pluszaki kroków do piosenki „Miś”. Zaprosiły misie na zdrowy poczęstunek, doskonaliły umiejętność kulturalnego zachowania się przy stole.