Majowe zajęcia „Żabek”
- Temat kompleksowy:
„Wiem, potrafię, poznam”.
Na przedstawionych na zdjęciach zajęciach dzieci z grupy „Żabki” zamieniły się w badaczy przyrody. Szukały w ogrodzie przedszkolnym różnych roślin, a następnie obserwowały je przy pomocy lupy. Określały poszczególne części roślin, takie jak: kwiat, liście, łodyga, korzenie. Przy pomocy lup podręcznych obserwowały także owady żyjące na łące. Podjęły również prace w ogrodzie przedszkolnym. Dowiedziały się, że przed sadzeniem roślin należy przekopać i grabić ziemię, a po zasadzeniu roślin, trzeba je podlać. Realizowały w ten sposób jedno z zadań projektu „Piękna nasza Polska cała”. W ogrodzie przedszkolnym podejmowały swobodne zabawy ruchowe. - Temat kompleksowy:
„Muzyka jest wśród nas”.
Na przedstawionych na zdjęciach zajęciach dzieci z grupy „Żabki” poznały nazwy i wygląd owadów mieszkających na łące. Czterolatki kolorowały owady zgodnie z zamieszczonym na obrazkach kodem. Trzylatki kolorowały biedronkę według instrukcji słownej. Dzieci wypowiadały się na temat dźwięków, jakie można usłyszeć w otaczającym świecie. Przypomniały sobie nazwy i brzmienie instrumentów perkusyjnych. Akompaniowały na instrumentach do piosenki pt. „Na zielonej polanie”. Brały udział w zabawie „Jaki instrument słyszę?”, w czasie której odgadywały, na podstawie usłyszanego dźwięku, na jakim instrumencie gra kolega lub koleżanka. W zabawie „Szukam dźwięku” przemieszczały się z zasłoniętymi oczami w kierunku słyszanego dźwięku. Poznały instrumenty, na jakich grają muzycy w orkiestrze i próbowały podzielić je na grupy: instrumenty klawiszowe, instrumenty dęte, instrumenty strunowe. Podczas zabawy ruchowej naśladowały ruchem sposób gry na instrumentach wskazywanych na ilustracjach. -
Temat kompleksowy:
„Moi rodzice”.
Na przedstawionych na zdjęciach zajęciach dzieci z grupy „Żabki” wykonały laurki dla mamy i taty. Wypowiadały się na temat swoich rodzin. Mówiły, jak mają na imię członkowie ich rodzin. Brały udział w zabawie ruchowej „Kolorowe rodzinki”, w czasie której utrwalały znajomość kolorów. Wzięły udział w wyścigach rodzin, kiedy to każde dziecko odgrywało rolę innego członka rodziny. Rozmawiały na temat zawodów, jakie wykonują ich rodzice. Następnie wybierały, jaki zawód one chcą wykonywać w przyszłości.