Temat kompleksowy:
,,Na majowej łące”.
Na przedstawionych na zdjęciach zajęciach dzieci z grupy ,,Misie”:
– poznawały wszystkimi zmysłami rośliny rosnące w przedszkolnym ogródku, nazywały je;
– doskonaliły umiejętność przeliczania, tworzenia zbiorów oraz stopniowania wielkości
z wykorzystaniem szablonów biedronek i motyli;
– uczestniczyły w zabawie ,,Mały badacz” obserwując przez lupy owady i roślinność na przedszkolnej łące
– doskonaliły umiejętność prawidłowego oddychania poprzez dmuchanie przez słomki na płatki kwiatów;
– tańczyły przy piosence ,,Majowa łąka”, poznawały słowa i melodię piosenki;
– poznawały nazwy, wygląd, zwyczaje owadów mieszkających na przedszkolnej łące. Uczyły się odpowiedzialności i dbania o nie, dowiedziały się, że nie wolno ich niszczyć, dokuczać im oraz męczyć;
– czerpały radość ze wspólnej zabawy w ogrodzie przedszkolnym;
– obserwowały pracę pająka – tkanie pajęczyny.
Temat kompleksowy: ,,Majowe zabawy ruchowe”.
Na przedstawionych na zdjęciach zajęciach dzieci z grupy ,,Misie”:
– doskonaliły ogólną sprawność ruchową na boisku tartanowym (biegi, podskoki, skłony, wymachy rąk i nóg itp.)
– bawiły się w ,,Berka”, utrwalały zasady bezpiecznej zabawy;
– poznały zabawę ,,Kółko graniaste…”;
– uczestniczyły w czterokolorowych zabawach zespołowych;
– uczyły się stopniowania ruchowego z wykorzystaniem gamy;
– inscenizowały cztery kolorowe pociągi do piosenki ,,Jedzie pociąg z daleka”;
– poznały zabawę ruchową ,,Klasy”;
– doskonaliły umiejętność skakania obunóż.
Temat kompleksowy: ,,Kocham Mamę i Tatę”.
Na przedstawionych na zdjęciach zajęciach dzieci z grupy ,,Misie”:
– uczyły się wiersza ,,Kwiaty dla mamy”, mówiły jego fragmenty, wypowiadały się na forum grupy;
– przedstawiały imiona swoich rodziców, opowiadały o najfajniejszych zabawach ze swoimi rodzicami;
– śpiewały rymowanki Agnieszki Olędzkiej o mamie i tacie;
– ,,Moja Supermama” prezentowały dyplomy dla mamy;
– przygotowywały niespodzianki dla rodziców, kształtowały szacunek wobec innych osób;
– tworzyły opowieść ruchową pt.: ,,Rodzina”, wyrabiały umiejętność przedstawiania różnych sytuacji ruchem;
– ćwiczyły spostrzegawczość i koordynację wzrokowo-ruchową w zabawie ,,Historyjka o rodzinie”.