Marcowe zajęcia „Misiów”
- Temat kompleksowy:
,,W marcu jak w garncu.
Na przedstawionych na zdjęciach zajęciach, dzieci z grupy ,,Misie”:
– poznały różne rodzaje pogody na podstawie opowiadania ,,Niespodzianki pogodowe”, swobodnej rozmowy oraz własnych doświadczeń;
– doskonaliły umiejętność wypowiadania się na dany temat, poprawnego formułowania wypowiedzi, cierpliwego czekania na swoją kolej;
– nazywały i wskazywały elementy pogody: słońce, chmury, deszcz, śnieg;
– doskonaliły umiejętność przeliczania elementów w zakresie 4;
– osłuchały się z melodią i słowami piosenki ,,Bociany wracają”, próbowały śpiewać piosenkę;
– poznały nowy instrument muzyczny – kołatkę;
– rytmizowały na kołatkach refren poznanej piosenki, wyrabiając poczucie rytmu;
– konstruowały z pasów bibuły tęczę;
– kolorowały ,,bociany” wg wzoru, doskonaliły prawidłowy chwyt narzędzia piśmienniczego;
– doskonaliły umiejętność doprowadzenia rozpoczętej pracy do końca. - Temat kompleksowy:
,,Dbamy o zdrowie na przedwiośniu”.
Na przedstawionych na zdjęciach zajęciach dzieci z grupy ,,Misie”:
– poznawały zasady dbania o zdrowie na podstawie wiersza ,,Dbam o zdrowie”
D. Kossakowskiej;
– tworzyły ogródki pierwszych wiosennych kwiatów – praca w małych zespołach,
nauka współpracy w małych grupach;
– doskonaliły sprawność manualną poprzez zwijanie ruloników z bibuły;
– utrwalały nazwy i wygląd kwiatów: przebiśniegów i krokusów;
– odtwarzały role niedźwiedzia, wiosny I, wiosny II i pszczółki w zabawie dramowej,
na podstawie piosenki ,,Przyszła wiosna do niedźwiedzia” z wykorzystaniem instrumentów perkusyjnych;
– założyły hodowlę szczypioru ,,Zielony ogródek”;
– poznały sposób założenia hodowli,
– zostały zachęcone do spożywania warzyw jako źródła witamin. -
Temat kompleksowy:
,,Nadchodzi wiosna”.
Na przedstawionych na zdjęciach zajęciach dzieci z grupy ,,Misie”:
– poznawały pierwsze oznaki wiosny, na podstawie opowiadania
„Jak chomik szukał wiosny”;
– odpowiadały na pytania dotyczące treści opowiadania;
– tworzyły ,,stokrotkowy ogródek”, kształtowały umiejętność współpracy w grupie;
– poznawały słowa i melodię piosenki „Tam daleko, gdzie wysoka sosna”;
– inscenizowały ruchem treść utworu;
– uczestniczyły w zabawie ruchowej „Pada wiosenny deszcz” z wykorzystaniem parasoli
i niebieskich piłek;
– utrwalały i doskonaliły umiejętność klasyfikowania ze względu na jedną lub dwie cechy;
– prawidłowo segregowały przedmioty wg cechy: ,,mały – duży”;
– uczyły się cierpliwego oczekiwania na swoją kolej;
– poznawały za pomocą wzroku, węchu, dotyku ,,bazie” rosnące na wierzbie, dowiedziały się dlaczego na bazie mówimy „kotki”. - Temat kompleksowy:
,,Wielkanocne zamieszanie”.
Na przedstawionych na zdjęciach zajęciach dzieci z grupy ,,Misie”:
– komponowały świąteczny koszyczek na podstawie opowiadania: ,,Wielkanocny koszyczek”;
– tworzyły doświadczenia z jajkami:
> które jajko kręci się szybciej? (ugotowane);
> oglądanie, różnic między jajkiem surowym, a ugotowanym, wskazywanie białka i żółtka;
> ubijanie mikserem białek – otrzymanie piany;
> sprawdzanie, czy ubita piana spadnie na głowę;
> osoby chętne, smakowanie produktu;
– układały kartonowe pisanki w koszyczkach, utrwalały umiejętność przeliczania w zakresie 4;
– instrumentacja na drewnianych łyżkach do piosenki ,,Wielki hałas dziś w kurniku”
– układały kody pisankowe;
– dopasowywały obrazek z jego cieniem, doskonaliły spostrzegawczość wzrokową.