Temat kompleksowy: „Zwierzęta z Lodowej Krainy”. Na przedstawionych na zdjęciach zajęciach dzieci z grupy ,,Misie” poznawały zwierzęta mieszkające w Lodowej Krainie: niedźwiedzia polarnego, fokę, morsa, lisa polarnego, pingwina. Poznały, kim są Eskimosi, jak żyją i gdzie mieszkają (w igloo). Tworzyły zabawę ruchowo-dramową ,,Pingwiny grają w piłkę”. Doskonaliły umiejętność przeliczania do 4. Ilustrowały ruchem piosenkę ,,Jak przyjemnie być pingwinem”. Instrumentalizowały piosenkę ,,Zwierzęta z Lodowej Krainy”; grały na: janczarach, tamburynach, marakasach, grzechotkach – jajeczkach. Poznały zabawę taneczną do piosenki ,,Zwierzęta z Lodowej Krainy”.
Temat kompleksowy: „W karnawale czas na bale…” Na przedstawionych na zdjęciach zajęciach dzieci z grupy ,,Misie”:
– słuchały bajki A. Borowieckiej,
pt.: ,,Dzień Wesołego Balonika”;
– układały historyjkę obrazkową do wysłuchanego opowiadania;
– spotkały ,,Zaczarowana walizkę” ze strojami karnawałowymi;
– samodzielnie przebierały się w stroje karnawałowe;
– tańczyły w przebraniach do piosenki ,,Bal w przedszkolu”;
– tworzyły zabawy z chustą animacyjną i balonami, utrwaliły znajomość kolorów;
– doskonaliły umiejętność tworzenia rzędów w trakcie zabawy „Wesołe baloniki”;
– kształtowały umiejętność delikatnego manipulowania przedmiotem podczas zabawy:
,,Był sobie raz balonik”.
Temat kompleksowy: ,,Zwierzęta egzotyczne”. Na przedstawionych na zdjęciach zajęciach dzieci z grupy ,,Misie”:
– poznają zwierzęta mieszkające w Afryce na sawannie;
– nazywają wskazane zwierzęta z sawanny;
– dokonują podziału na sylaby nazw zwierząt egzotycznych;
– prezentują zwierzęta egzotyczne, omawiając ich cechy charakterystyczne;
– grają na drewnianych tonblokach do piosenki ,,Żyrafa, rafa fa fa…”
– konstruują sawannę z zamieszkującymi ją zwierzętami – praca w małych zespołach;
– prezentują krótkie historyjki dramowe, wykorzystując postacie: słonia, lwa i żyrafy,
zabawy w trzyosobowych zespołach.
Temat kompleksowy: ,,Chociaż zima jeszcze trwa, słońce świeci na sto-dwa…” Na przedstawionych na zdjęciach zajęciach dzieci z grupy ,,Misie”:
– poznają bajkę o ,,Czerwonym Kapturku” Charlesa Perrault;
– układają chronologicznie ilustracje do poznanej bajki, próbują opowiedzieć jej treść własnymi słowami;
– nazywają pory roku, rozpoznają cechy charakteryzujące każdą z pór, liczą na konkretach w zakresie 4;
– tworzą zabawę ruchową do piosenki ,,Jedzie pociąg”, kształtowanie umiejętności przeliczania porządkowego (pierwszy, drugi, trzeci, czwarty wagon)
– doskonalą umiejętność rozpoznawania i nazywania kolorów;
– przyporządkowują kolory do danej pory roku – praca w czteroosobowych zespołach, nauka umiejętności współpracy w zespole;
– biorą udział w zabawach ruchowych przy dźwiękach instrumentów perkusyjnych, szybka reakcja na sygnał;
– podczas spaceru obserwują, jakie zmiany zaszły w najbliższym otoczeniu, utrwalają zasady bezpiecznego poruszania się po chodnikach, na przejściach dla pieszych oraz zasady kulturalnego zachowywania się na spacerze (nie krzyczymy).