Marcowe zajęcia „Zajączków”

  1. Temat kompleksowy:
    ,,W marcu jak w garncu”.
    Na przedstawionych na zdjęciach zajęciach dzieci z grupy „Zajączki” słuchały opowiadania pt. ,,Jak bałwanek witał wiosnę” Ewy Krawczyk, w oparciu o historyjkę obrazkową. Rozwiązywały zagadki na temat zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla marcowej pogody (deszcz, śnieg, słońce, wiatr, burza, grad). Dzieci układały puzzle do opowiadania. Uczestniczyły w zabawie ruchowej ,,Słońce świeci, deszczyk pada, wieje wiatr”. Dzieci w małych zespołach tworzyły garnki z marcową pogodą. Indywidualnie przyklejały kartoniki ze zjawiskami atmosferycznymi charakterystycznymi dla marcowej pogody w konturach garnka.
  2. Temat kompleksowy:
    „Matematyka na co dzień”.
    Na przedstawionych na zdjęciach zajęciach dzieci z grupy „Zajączki’’ wzięły udział w spacerze w okolicach przedszkola, poszukując liczb i figur geometrycznych. Zabawa dydaktyczna ,,Sokole oko’’ uzupełniana była próbą odpowiedzi na pytanie ,,O czym mówią cyfry?” – godziny pracy sklepów i urzędów, numery: rejestracyjne, domów, linii autobusowych itp. Przedszkolaki poznały wagę szalkową, kuchenną – ważyły. Oglądały pieniądze – podawały ich nominały. Ozdabiały cyfry przygotowanymi w zespołach kuleczkami z bibuły. Słuchały opowiadania o pracy zegarmistrza i hejnalisty z Wieży Mariackiej. Indywidualnie szukały różnic w obrazkach. Rysowały zegary. Rozpoznawały liczby, układając je rosnąco. Ozdabiały tarcze zegara. Składały zegar ze sklejki. Ustawiały pełne godziny. Naśladowały odgłosy zegarów. Tańczyły do muzyki klasycznej „Aria z kurantem” (fragment) Moniuszki oraz do zabawy muzycznej „Zegar bije”.
  3. Temat kompleksowy:
    „Zabawy w programowanie”.
    Na przedstawionych na zdjęciach zajęciach dzieci z grupy „Zajączki” kodowały na dywanie, segregowały obrazki według kształtu i koloru. Na dywanikach samodzielnie uzupełniały karty pracy, przyklejały obrazki według kształtu i koloru (trójkąt, serce, koło, kwadrat, gwiazda). Dzieci brały udział w zabawie ruchowej ,,Jakiego koloru jest mój kwiatek”. ,,Zajączki” układały gąsienicę według podanego rytmu, ułożonego z klocków plastikowych, dorysowywały trawę oraz inne brakujące elementy gąsienicy. Uczestniczyły w zabawie ,,Kolor ucieka”, wykorzystując „Wiatrak matematyczny”, rozwijały orientację przestrzenną, rytmy i pozytywne emocje.
  4. Temat kompleksowy:
    ,,Nadchodzi wiosna”.
    Na przedstawionych na zdjęciach zajęciach dzieci z grupy „Zajączki” podczas „burzy mózgów” podjęły próbę odpowiedzi na pytanie „Dlaczego kwiaty są kolorowe?”. Poskładane kwiaty delikatnie układały na powierzchni wody i obserwowały, jak się rozwijają. Oglądały cebulki kwiatowe, nasiona, krokusy. Założyły mini ogródek kwiatowy. Zapoznały się ze sposobem pobierania wody przez kwiaty – wykonały eksperyment. Podczas zabawy „Tak – nie” odpowiadały na pytania dotyczące wiosny. Przeliczały, klasyfikowały. Śpiewały i tańczyły do wiosennych utworów. Kolorowały obrazki – witraże. Wykonały kropelki rosy z kleju brokatowego.