Marcowe zajęcia „Żabek”

  1. Temat kompleksowy:
    „W marcu jak w garncu”.
    Na przedstawionych na zdjęciach zajęciach dzieci z grupy „Żabki” dowiedziały się, co oznacza powiedzenie „W marcu jak w garncu”. Rysowały po śladzie garnek i znajdujące się w nim symbole pogody, a następnie kolorowały obrazek. Rozmawiały na temat zmian zachodzących w przyrodzie na przełomie zimy i wiosny – wypowiadały się na temat tego, co się dzieje z bałwankami, gdy na dworze robi się cieplej. Wzięły udział w wyścigach drużyn – zimowej i wiosennej, ćwicząc skoki obunóż. Poznały sposób tworzenia różnych odcieni tego samego koloru. Malowały farbami krokusy, doskonaląc technikę posługiwania pędzlem.
  2. Temat kompleksowy:
    „Dbamy o zdrowie na przedwiośniu”.
    Na przedstawionych na zdjęciach zajęciach dzieci z grupy „Żabki” próbowały odpowiedzieć na pytanie „Co robić, aby być zdrowym?”. Omawiały piramidę zdrowia. Przeliczały poziomy w piramidy. Mierzyły długość poszczególnych poziomów piramidy ułożonej z szarf, porównując je z długością własnego ciała. Określały, który poziom jest najdłuższy, a który najkrótszy. Na tej podstawie stwierdzały, gdzie zostaną umieszczone produkty, których należy spożywać najwięcej, a gdzie produkty, jakich należy jeść najmniej. Tworzyły własną piramidę zdrowia, uzupełniając poszczególne jej poziomy przyborami sportowymi i odpowiednikami produktów żywnościowych. Ćwiczyły skoki obunóż w zabawie ruchowej. Rysowały cebule po śladzie i kolorowały najmniejszą cebulę. Następnie rozmawiały na temat tego, co jest potrzebne do założenia hodowli cebuli i samodzielnie sadziły cebule.
  3. Temat kompleksowy:
    „Nadchodzi wiosna”.
    Na przedstawionych na zdjęciach zajęciach dzieci z grupy „Żabki” dowiedziały się, jakie domy mają różne gatunki ptaków. Omawiały kolejne etapy życia bocianiej rodziny wiosną. Segregowały elementy mozaiki geometrycznej według koloru, a następnie dzieliły każdy zbiór kolorystyczny na podzbiory, uwzględniając kształt figur. Uczyły się współpracy w małych zespołach podczas tworzenia kwiatów z elementów mozaiki. Nazywały rośliny rozkwitające wiosną. Wykonały pracę plastyczną przedstawiającą wierzbę z baziami, doskonaląc sprawność dłoni poprzez tworzenie.
  4. Temat kompleksowy:
    „Czekamy na Wielkanoc”.
    Na przedstawionych na zdjęciach zajęciach dzieci z grupy „Żabki” rozmawiały o zwyczajach wielkanocnych. Oglądały karty świąteczne i wypowiadały się na temat symboli wielkanocnych i sposobu przekazywania życzeń świątecznych. Pracując w małych grupach, tworzyły własne kompozycje z elementów związanych ze świętami. Ćwiczyły cięcie nożyczkami po linii prostej. Układały historyjkę obrazkową „Skąd się bierze kurczątko?”. Brały udział w zabawie ruchowej kształtującej szybkie reagowanie na sygnał słowny „Pisanki do koszyków”. Wykonały pracę plastyczną, ozdabiając różnokolorowymi paskami piankowe pisanki.