Marcowe zajęcia „Misiów”

  1. Temat kompleksowy:
    ,,W marcu jak w garncu.
    Na przedstawionych na zdjęciach zajęciach, dzieci z grupy ,,Misie”:
    – poznały różne rodzaje pogody na podstawie opowiadania ,,Niespodzianki pogodowe”, swobodnej rozmowy oraz własnych doświadczeń;
    – doskonaliły umiejętność wypowiadania się na dany temat, poprawnego formułowania wypowiedzi, cierpliwego czekania na swoją kolej;
    – nazywały i wskazywały elementy pogody: słońce, chmury, deszcz, śnieg;
    – doskonaliły umiejętność przeliczania elementów w zakresie 4;
    – osłuchały się z melodią i słowami piosenki ,,Bociany wracają”, próbowały śpiewać piosenkę;
    – poznały nowy instrument muzyczny – kołatkę;
    – rytmizowały na kołatkach refren poznanej piosenki, wyrabiając poczucie rytmu;
    – konstruowały z pasów bibuły tęczę;
    – kolorowały ,,bociany” wg wzoru, doskonaliły prawidłowy chwyt narzędzia piśmienniczego;
    – doskonaliły umiejętność doprowadzenia rozpoczętej pracy do końca.
  2. Temat kompleksowy:
    ,,Dbamy o zdrowie na przedwiośniu”.
    Na przedstawionych na zdjęciach zajęciach dzieci z grupy ,,Misie”:
    – poznawały zasady dbania o zdrowie na podstawie wiersza ,,Dbam o zdrowie”
    D. Kossakowskiej;
    – tworzyły ogródki pierwszych wiosennych kwiatów – praca w małych zespołach,
    nauka współpracy w małych grupach;
    – doskonaliły sprawność manualną poprzez zwijanie ruloników z bibuły;
    – utrwalały nazwy i wygląd kwiatów: przebiśniegów i krokusów;
    – odtwarzały role niedźwiedzia, wiosny I, wiosny II i pszczółki w zabawie dramowej,
    na podstawie piosenki ,,Przyszła wiosna do niedźwiedzia” z wykorzystaniem instrumentów perkusyjnych;
    – założyły hodowlę szczypioru ,,Zielony ogródek”;
    – poznały sposób założenia hodowli,
    – zostały zachęcone do spożywania warzyw jako źródła witamin.
  3. Temat kompleksowy:
    ,,Nadchodzi wiosna”.
    Na przedstawionych na zdjęciach zajęciach dzieci z grupy ,,Misie”:
    – poznawały pierwsze oznaki wiosny, na podstawie opowiadania
    „Jak chomik szukał wiosny”;
    – odpowiadały na pytania dotyczące treści opowiadania;
    – tworzyły ,,stokrotkowy ogródek”, kształtowały umiejętność współpracy w grupie;
    – poznawały słowa i melodię piosenki „Tam daleko, gdzie wysoka sosna”;
    – inscenizowały ruchem treść utworu;
    – uczestniczyły w zabawie ruchowej „Pada wiosenny deszcz” z wykorzystaniem parasoli
    i niebieskich piłek;
    – utrwalały i doskonaliły umiejętność klasyfikowania ze względu na jedną lub dwie cechy;
    – prawidłowo segregowały przedmioty wg cechy: ,,mały – duży”;
    – uczyły się cierpliwego oczekiwania na swoją kolej;
    – poznawały za pomocą wzroku, węchu, dotyku ,,bazie” rosnące na wierzbie, dowiedziały się dlaczego na bazie mówimy „kotki”.

  4. Temat kompleksowy:
    ,,Wielkanocne zamieszanie”.
    Na przedstawionych na zdjęciach zajęciach dzieci z grupy ,,Misie”:
    – komponowały świąteczny koszyczek na podstawie opowiadania: ,,Wielkanocny koszyczek”;
    – tworzyły doświadczenia z jajkami:
    > które jajko kręci się szybciej? (ugotowane);
    > oglądanie, różnic między jajkiem surowym, a ugotowanym, wskazywanie białka i żółtka;
    > ubijanie mikserem białek – otrzymanie piany;
    > sprawdzanie, czy ubita piana spadnie na głowę;
    > osoby chętne, smakowanie produktu;
    – układały kartonowe pisanki w koszyczkach, utrwalały umiejętność przeliczania w zakresie 4;
    – instrumentacja na drewnianych łyżkach do piosenki ,,Wielki hałas dziś w kurniku”
    – układały kody pisankowe;
    – dopasowywały obrazek z jego cieniem, doskonaliły spostrzegawczość wzrokową.